2015年4月9日 星期四

添馬男 - 亞視精神不死

香港蘋果日報   2015年4月8日

亞視鬧劇終告一段落,總算唔使見到令人煩厭的新聞。

香港電視業的問題是死於政治干預之手,無論是無綫一台獨大、出爾反爾封殺王維基、亞視長期積弱吊鹽水、到由now李澤楷去頂替亞視,全部都有政治考慮。無綫𠵱家已非六叔六嬸時代,殼王揸旗,地位怎能同六叔比,邵逸夫是北京統戰對象,捐錢內地從不孤寒,但永遠保持距離。政治黑手要伸入去搞,亦不是隨隨便便一個小官僚可以做得到,大家只要想像練乙錚長期收到特首辦中人來電「討論」其文章,可以想像今日政治黑手無法無天之程度。以前老董用路祥安干預鍾庭耀民調,搞出軒然大波,𠵱家689學精了,分開AB隊,除正式特首辦外,還有一隊外邊影子特首辦B隊去搞人,即使留低指紋,也無所謂。無綫佔九成九市場是政府所樂見,一來無綫取向是娛樂至上,內容去政治化,夠反智,足以培育出一班政治愚民,心甘情願做順民。二來無綫市場壟斷地位係靠政治保護,一旦同政府關係惡化,壟斷地位不保,邊個敢唔聽特首辦來電指示如何處理「新聞」?

王維基之死,唔係新聞取向,佢早知敏感而放棄唔搞新聞台,但今日要追上時代,娛樂劇集不能太反智,當中也有「政治」內容,引發觀眾思考,對獨裁者而言已是死罪。至於亞視,王征盤數計錯晒,以為只要夠左,夠保守就有政治保護,佢冇諗過當節目長期最高只有一點收視,即使日日叫馮煒光報新聞,完全緊貼政府立場都冇用,反正有了乖乖無綫成為政府肚裏一條蟲,又何須又欠薪又冇人睇之亞洲電視呢?

至於now也不見得是好貨色,其老細控制的《信報》完全失去知識分子的立場,社論及新聞陰陽怪氣,唔湯唔水,就算做埋免費電視,也不外乎跟隨無綫舊路,捧女星拍劇,所謂外購節目亦是一班「圍內人」左手交右手,何來培育創意,香港電視工業死水一潭,已經注定。可以想像越近2017,政治控制會越厲害,而投資免費電視者,並非從電視工業賺錢,而是對沖其他利益。張曉卿手握《明報》、《亞洲週刊》,又何嘗不是對沖內地生意利益。當維穩形勢越嚴峻,傳媒老闆越奇貨可居,手上操控的宣傳機器才能真正為老闆賺得mileage。但平時又不能跟車太貼,因為保守言論乃票房毒藥,影響收視及媒體的形象,一旦冇人睇就冇咗政治價值。

這個大勢根本無從改變,死了一個亞視,還有千千萬萬個亞視,去維持香港繼續做愚民社會,鼓勵大家唔用腦冇思想,只要「一家人齊齊整整,一切誤會定可消除」。

亞洲電視死,但亞洲電視精神卻永存香江!

沒有留言:

張貼留言