2016年2月24日 星期三

卓文 - 二二八補選

夾心人   2016年2月24日

立法會新界東席位,星期日補選。結果對特區未來可能有深遠影響。

先說一些背景。由於只是補選,任期只得數月,再加上席位之前是公民黨所有,所以新年前,政治分析認為大狀黨重奪議席無甚懸念。不過旺角警民衝突後,形勢完全改觀。對於警察被襲,很多沉默大多數表示不滿,可能將選票投給建制人士。另一方面,一名本土派參選者,本來無人睇好。誰料因涉嫌參與騷動被捕,反而得到大量網民支持。原是大熱門的律師,同時失去中間及激進選票,選情變得悲觀。民主派看見情勢緊急,呼籲選民大局為重,集中投票給黨員。因若分散投票,建制贏面大增。不特喪失議席,連議事規則亦可能被修改,到時拉布王牌也都褫奪,立法會變成真正橡皮圖章。

筆者認為今次選舉重要性,在於反映民意,是變相小型「公投」。雖然今次只是一區補選,但有一定代表性。若建制派取得壓倒性勝利,可證明大多數市民對旺角騷動反感,對本土勇武派是一個警號。相反,若本土派候選人取得不少選票,亦反證他們行動得到市民同情。面對這個情況,政府無可能繼續掩耳盜鈴,一定要改變施政方針。兩個(??)結果長遠對港更加有利。

我認為選民要按自己想法投票。若鼓勵選票集中投給某人,結果可能贏得議席,不過卻失去重要政治資訊,即選民對本土派態度。就算因此失去議席,甚至議事規則改變,亦是一個可承受損失。若建制派真的冒大不韙,也會受到理性選民唾棄,在年底前選舉將會付出代價。橫豎任期只得數月,從選舉博弈看,亦可看是置之死地而後生,值得一試。

35 則留言:

  1. 不要模糊焦點了。若此補選不影響議事規則,會有那麼多人關注嗎?

    回覆刪除
  2. 屯門區選本土派成功保送建制派入局,屯門嘅小販真係多得佢地唔少...又借旺角小販來過橋(似中伏多D),攪到有人揚言要差佬砰砰砰...報應呀!

    回覆刪除
    回覆
    1. 乜你以為何議員係一時口快咩!?

      刪除
    2. 就快會有個周議員叫D乜乜乜趕絕D物物物架啦!

      刪除
  3. 青年新政諸位:你們以私人身份支持「自己喜歡的人」無問題,但不可打正組織旗號!
    記住你們曾經協調,主動的!
    不要說你們只是協調不派人出選,沒有承諾支持某某...

    回覆刪除
  4. 支持掟石嘅朋友,點解年初二晚唔接力繼續掟,幾萬本土派支持者一齊掟石,威力點都大過純表態投票畀一個零勝選候選人。練乙錚叫泛民唔好葉公好龍,本土派支持者係咪自己都唔好葉公好龍呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 置之死地而後生,值得一試。

      刪除
    2. you can live only once....

      刪除
    3. 練生話北京會支持勇武派入局喎!跟住又兜翻住!
      我信架,本市市長直頭係超級勇啦!
      立法局有冇地磚呢!

      刪除
  5. 公民黨2011年 , 投票贊成一個權力集中的議事規則 , 今次報應了 , 居然不知醜拿出來威脅選民 , 辭職的湯家驊是公民黨的 , 泛民自己搞出來的亂局 , 又叫選民含淚投票 , 泛民今次捉蟲入屎忽 , 以為選舉一定贏 , 你以為選你係老馮咩

    回覆刪除
  6. 中共出了什麼亂子 , 都是說「外國勢力」搞鬼 , 現在泛民輸了議席 , 都說是「別人界票」, 從不反省為何輸

    回覆刪除
  7. 湯渣還是公民黨?咁黃成智係咪民主黨?重有劉江華、xx光、x炳x...都係民主黨呀!

    回覆刪除
  8. 梁天琦單挑的對象,不是建制派,是泛民!
    在議會內奮力拉布的泛民情何以堪?
    佢地抵死?誰不反省?

    回覆刪除
  9. 奮力拉布的泛民 -> 笑左!當年長毛入議會搞搞震,你班泛民急急割蓆宣稱自己和理非,仲有份收緊議事守則!而家同人講你奮力拉布,真係情何以堪呀?泛民自己養出25仔,好應該負責任,而家只識賴人界票,何不怪責自己,工作多年,都不會去向建制派票倉埋手?

    回覆刪除
    回覆
    1. 作者已經移除這則留言。

      刪除
    2. 當年議會內較激的只是黃毓民 , 長毛 , 大舊, 民主黨公民黨根本反對他們的做法 ,民主黨公民黨贊成不利拉布的議事規則 , 是針對 黃毓民 , 長毛 , 大舊吧 , 現在拿來當做撐7號的理由 , 那麼食人血饅頭的是「溫和」泛民那批人啊

      刪除
    3. 眼看當年長毛作為激進先驅,今天竟然滑哂牙變成泛民一份子,真係感到很失望。

      刪除
    4. 長毛深明大義, 不愧是民主派的進步力量.

      刪除
    5. 乜咁多想當年?人地變勇武你又起底!係唔叫人做番自己啊?
      人係好易變架。睇下青年新政立場反反覆覆就知啦!

      刪除
    6. 人地轉軚你又想當年!
      人地發覺此路不通,又話人茹毛飲血!
      點做人至好?

      刪除
  10. 暴力抗爭祇有死路一條, YOLO (i.e. you only live once), 勇武本土派沒有前途, 祇會將香港引往萬劫不復之地, 無法翻身.

    回覆刪除
  11. 現在連長毛也醒悟, 支持7號候選人楊岳橋, 痛斥勇武本土派吃人血饅頭.

    回覆刪除
    回覆
    1. 長毛不如擔心他今年10月的選票仲好啦 , 幫人抬完橋 , 可能從此在政壇消失

      刪除
    2. 長毛不考慮個人利益, 全力支持7號, 實在令人敬佩.

      刪除
  12. 和理非抗爭多年,泛民地位愈來愈低,點解?我就當有共諜來界你票,咁你泛民會做乜野去抗共?繼續和理非?無所謂呀,咪真正死路一條囉,到時唔好出黎喊!我心痛的是泛民咁多年都無進步,甚或係退步,連長毛都回哂塘,唉!

    回覆刪除
  13. 勇武本土派為界民主派票, 不惜大肆攻擊勇武抗爭的先行者梁國雄(長毛), 露出中共無間道的狐狸尾巴了.

    回覆刪除
    回覆
    1. 黃成智曾是民主黨的立法會議員 , 他的票源 , 就是泛民在新東的基本盤 , 「界票論」的指控 , 對黃成智是更合理。

      刪除
    2. 黃成智界票, 梁天琦亦是, 十分同意.

      刪除
  14. 我在這裡只留了兩個言,為什麼會變成勇武本土派?我投了泛民議員多年,有感失望有什麼問題?好心啦...

    回覆刪除
  15. 選票集中投給7號, 可以保留民主派在立法會直選組別極其重要的否決權, 不虞失去甚麼"重要政治資訊", 因為後者在各種民調中已可充分反映.

    回覆刪除
  16. 我也投了泛民議員多年,也很失望。
    但至少香港未變成澳門、深圳、天津....

    回覆刪除
    回覆
    1. 失望,但未絕望。也沒含淚投票這回事。我不會愚蠢地以為自己是在兩或數個爛蘋果中選擇。正如李怡先生說:其中之一是絕不可吞下的!

      刪除
  17. 禽日有人流淚,
    聽日佢會令你淚都冇得流。

    回覆刪除