2013年12月12日 星期四

添馬男 - 羞辱門

中門大開   香港蘋果日報   2013年12月12日

自從路姆西熱潮大爆發之後,不論性別、年齡,大家都借粗口諧音去羞辱梁振英,公眾反應可分兩派:一是盡快投人羞辱梁熱潮,搶購到路姆西者立即帶佢周圍去自拍出post,畀啲朋友睇睇;另一派認為不過係網絡小學雞行為,咁大個人仲玩粗口諧音。我係支持丟路姆西派,表面睇食粗口字係小學雞,但成件事背後意義係「羞辱」,唔係憤怒掟蕉、掟飛機、撕文件、掃枱,重點係羞辱。

比政治攻擊更有力

任何政治領導,由於掌握權力,可以動用軍警,人民總有畏懼,除非民眾已憤怒到極點,上街不畏鎮壓,就像八九年東德萊比錫市民不畏昂立克殺無赦警告,遊行至社會黨部,最後憑勇氣打倒強權。但大部份情況下,市民係冇呢種憤怒同激情。要摧毀一個政客權威,羞辱往往更有效,因此才有兜口兜面「給」蛋糕、掟番茄、雞蛋、鞋,志在羞辱。03年阿諾舒華辛力加在競選活動中蛋,件西裝污糟咗,記者問佢反應,佢話掟蛋條友仔仲欠佢一塊煙肉,大家都引述呢句以示佢嘅政治智慧,但阿諾跟手講美國民主核心價值。政客之所以要談笑用兵,唔係為咗有型,而係要避免陷入被羞辱嘅角色,因為越係疾言厲色反擊,就越反映出因被羞辱而憤怒,反而令自己陷入羞辱門之中。

最重要當公眾知道你會因被羞辱而憤怒,其他人會跟着用羞辱方式對付你,因為work,有反應。而家路姆西事件後,當梁出席公開活動時,各式各樣羞辱事件會上演。呢種集體行動會擴散,而政客甚至是軍事強人、獨裁者嘅權威會立即消失,可以講羞辱比政治攻擊、道德攻擊更有力,有一種downgrade對方功能,當人人「罵娘」時,佢講嘢仲邊有權威可言,外面冇,更大鑊係政府內部更加冇,你話點管。

緊接丟路姆西事件後,翌日輪到中大50周年晚宴,梁一上台發言,50個學生集體離場抗議,到周三西九建築雙年展活動,一班藝術家又搞路姆西飛行比賽,保安阻止進場,總之每次活動都神經兮兮,進入戒嚴狀態,因此又會引起更多衝突。而梁又會升呢對付媒體,將矛盾再擴大,令到人人厭惡為止。

政客應對羞辱行為,要反客為主,猶如拳擊手在擂台中拳,幾痛都扮冇事,仲要笑笑口攤開雙手向對方表示:「喂,乜就係得咁細力」,此乃心戰入門。當人人以丟路姆西方式羞辱梁特首時,此禁忌一打開,就返唔到轉頭。

一個內地亂譯名字嘅童玩,成為香港人集體羞辱梁振英行動,反梁已經又進入另一階段!

沒有留言:

張貼留言